Sunday, January 25, 2015

Multivitamin untuk semua kanak-kanak

Pernah tak kita terfikir bagaimana bayi membesar sehingga menjadi kanak-kanak, bagaimana kanak-kanak membesar menjadi remaja, remaja menjadi dewasa.. dalam aspek pemakanan, bagaimana faktor pemakanan membantu tumbesaran manusia?

Kita tahu akan kitaran hayat manusia. Dari bayi kepada kanak-kanak kepada remaja kepada dewasa.. tapi tahukah kita betapa pengambilan pemakanan yang sihat memainkan peranan yang sangat penting dalam proses pembesaran?

Bagaimana kita dapat pastikan yang kita mempunyai segala zat vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh?

Dan kepada ibubapa, paling penting ialah menjaga pemakanan anak-anak. Bagaimana nak pastikan anak-anak cukup zat untuk membesar dengan sihat dan kuat? Kita sedar yang sayur-sayuran dan buah-buahan adalah bagus, tapi berapa ramai anak-anak yang makan sayur? Apa yang mereka suka makan ialah junk food. Dan sebenarnya ada sebab kenapa dipanggil junk food. Memang tak ada khasiat pun. Jajan, chakedees, fast food semuanya tak bagus tapi yang tak bagus tu la anak-anak suka kan..

Hmm.. jadi mak ayah kena bertindak sekarang. Beri anak-anak makan multivitamin untuk menampung kekurangan zat dalam keperluan nutrisi anak-anak.

Beri vitalea Shaklee setiap pagi kepada anak-anak untuk membantu tumbesaran yang sihat, fizikal dan mental.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!