Friday, January 4, 2008

Perkhidmatan gunting rambut RM18

Semalam saya ke kedai gunting rambut kat Kompleks PKNS Shah Alam.. semasa gunting tu sempatlah saya bersembang dengan owner salon yang gunting rambut saya. Katanya semalam lagi lah ramai orang, tak menang tangan dibuatnya.. secara tak langsung memang kedainya di antara pilihan orang ramailah.. pastu katanya, mak2 datin pun selalu datang situ (oo patut mahal).

Kebetulan masa tu ada perempuan bercakap dengan beliau memanggilnya mama, so tahulah saya itu anak perempuannya.. ceritanya, beliau ada 4 anak, 1 je perempuan. lepas SPM, terus dihantar anak perempuan ni pegi kursus kat Clara International dan tempat lain lagi untuk dapatkan kepakaran dalam bidang gunting rambut nih.. dan anak lelaki beliau baru je kawin minggu lepas, buat kat hotel GB lagi.. wah, memang gunting rambut ni bukan sikit buat duit, banyak tuh..

Jadi rasanya kalau ada anak-anak yang memang tak minat belajar, bagilah kursus kemahiran kat diaorang. Bidang perkhidmatan ni boleh buat banyak duit.., tukang gunting rambut, tukang jahit, baby sitting, macam2 lagilah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!