Monday, January 14, 2008

Kongsi tak kongsi

tadi masa balik sekolah pagi, anakku bagitau, 'mami, ada kawan adik nak mintak air yg adik bawa, dia lupa bawak air dia'. Aku terus tanya, 'adik jawab apa?'. Kata anakku, 'adik bagitau mak saya tak bagi share.. jadi dia tak mintak lah.'. Alamak, terpana aku kejap. Memang aku dah pesan kat anak aku jangan share minuman ngan orang lain.. kot2 dia tak gosok gigi ke, ada sakit mulut ke.. itulah alasan aku.

Nak bagi serba salah, tak bagi serba salah.. macamana ye?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!