Tuesday, January 22, 2008

Kisah di hospital

sampai depan HKT kami tak berlengah terus pergi melawat ayah.. alhamdulillah, kesihatan ayah dah semakin baik. cuma kesihatan ibu je yang agak kurang baik, kakinya sembab.. yelah sebab tidur atas kerusi, memang tak selesa lah.. kesian mak.. tapi yelah, nak buat macamana..

Di katil berhampiran kelihatan seorang lelaki terbaring.. mukanya dan badannya aku nampak penuh lebam akibat bergaduh.. tak ada waris pun kat situ.. tangannya diikat.. aku diberitahu yang lelaki tu terpaksa diikat tangan sebab dia cuba nak buang semua wayar yang berlilit kat badannya.. dari tadi aku asyik dengar lelaki ni dok panggil oarng yang lalu lalang 'tolong bawak makanan kat saya.. saya lapar ni..' tak ada orang yang berani.. makanan dah ada disediakan atas tray tu tapi beliau tak dapat ambil sebab tangan diikat.. waktu tengaharinya aku diberitahu nurse yang suapkan.. tapi petangnya tak de pun nurse datang.. nurse sibuk.. kesian lak.. masa aku keluar pukul 7 petang tu nurse masih tak datang suapkan.. cuma tadi je adikku suapkan pisang.. kesian punye pasal.. aku dapat tahu yang lelaki ni kena rompak dan dibelasah, dijumpai oleh orang awam di dalam longkang dan dihantar ke HKT oleh polis. hmm..macam-macam...

Dan di hujung katil sana ada seorang anak muda lingkungan umur 30an.. ditemani maknya.. dah berhari-hari maknya menemani.. tapi yang tak sedapnya, mamat ni siap maki hamun lagi maknya.. depan-depan orang lagi... hmm.. apa punya orang lah..ntahlah..

Sebenarnya melawat orang sakit kat hospital ni dituntut sebab dari situ kita boleh buat pemerhatian.. dan perbandingan, bersyukur yang kita dianugerahkan kesihatan yang tak ternilai oleh Allah.. ''Rebut 5 perkara sebelum 5 perkara.. sihat sebelum sakit..'

Terima kasih Ya Allah di atas anugerah kesihatan yang Kau Limpahkan kepada ku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!