Thursday, January 3, 2008

Sekolah kebangsaan yang efisyen

Pada pendapatku, pengurusan S K Seksyen 7 ni bagus dan tersusun. Untuk Tahun 1, hari Orientasi pelajar 30 Disember. Buku teks pun dapat hari tu. Dan sebelum tarikh tu parents dah boleh beli buku tulis. 1 Jan 2008 pegi bayar yuran pendaftaran. Jadi 3 hb tu guru dah terus mengajar, parents takde lah sibuk nak uruskan itu ini.. baguslah. Berjaya elakkan kesesakan.

Berlainan dengan sekolah petang ..( Sekolah Agama Seksyen 3) . Pada 3hb tulah, pelajar datang, masuk kelas. Masa tu jugaklah parent datang nak bayar yuran. Masa aku masuk ke kelas tu cikgunya dah ada dan barisan parents nak bayar yuran pun punyelah panjang. Sampai kat luar kelas. Nak selesaikan setiap proses bayar yuran tu punye le lama giler.. adalah setengah jam sorang parent. Tu yang duduk dan terus bayar, tak masuk lagi yang duduk dan tanya itu ini, ada yg sampai 1 jam baru bangun. Dah lah tu, cikgu tu sorang je, setiap bayaran dia kena bukak 3 resit. Aku tengok cikgu ni memang aku naik angin lah. Nak je aku cakap kat dia ' meh saya tolong cikgu'. Tapi suami aku cakap 'sabar..sabar..' mentang-mentanglah kelas ni nama 1 SABAR. Untuk sesi petang dipanggil 1 SABAR, dan sesi pagi dipanggil 1 REDHA. jadi memang kena sabar dan redha je lah aku petang tu.

Masa tiba giliran aku sengaja aku cakap 'adoi letihnya kaki berdiri...' Tau lak cikgu tu cakap 'maaf ye..' ok ah tu.. aku tanya' boleh tak lepas ni aku bawak balik anak aku terus'.. katanya 'bolehlah.. sebab tak sempat nak ajar apa hari ni selagi bayaran yuran belum selesai'. So oklah, lepas selesai urusan bayaran aku pun balik. Masa tu dah pukul 4 lebih dan ramai lagi parent yg dok tunggu masa tu.. hishhh..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!