Monday, January 7, 2008

maka rutin hidupku pun berubah

anak dah sekolah ni, mak nak kena bangun awal pagi.. kalau sebelum ni ada ketikanya tidurku hanyalah selepas subuh, sekarang ni tak lagi.. tak boleh lagi.. jadi sekarang ning aku bangun seawal 5.45 pagi, jadi sempatlah buat sarapan untuk anak.. eh, itupun sarapan yang memang paling mudah lah.. menu yang ada ialah roti bakar, paun, bijirin ataupun cucur adabi.. nasi lemak kalau sempatlah..kira kalu berjaya siapkan tu pencapaian cemerlang lah untuk pagi tu.

Dalam bab bangun awal siapkan makan ni aku tabik spring lah kat kawan aku, Zah ngan Kak Azmah.. pukul 5 setiap hari dah bangun siapkan makanan kat dapur.. memang aku kagum betullah ngan diaorg..

so, skrg pukul 7.10 pagi aku dah kena hantar anak sekolah pagi.. pastu gi ofc..kul 12.30 ambik, kul 2.15 ptg hantar ke sekolah agama, kul 5.30 gi ambil.. lepas tu makan malam.. pastu lepas maghrib gosok baju.. mlm studi sama anak.. pastu tido .. itulah cycle nye nanti.. barulah aku tahu sibuknya apabila anak dah sekolah ni. Dulu bila dengar je kawan2 yang cakap 'letih lah.. pagi nak kena hantar anak 2-3 tempat.. pastu ambik yang ni, hantar yang tu..'

Pada ibu-ibu superwoman ini, aku kagum bangat ngan diaorang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!