Thursday, January 3, 2008

Hari pertama anakku ke sekolah

hari pertama anakku ke sekolah, aku pun ikut ke sekolah.. tiba kat sekolah, pelajar kena beratur ikut kelas masing-masing. Kat sekolah tu sesi pagi hanya untuk pelajar Tahun 1, 5 dan 6. so cikgu pun bagilah taklimat.. kami mak bapak ni menonton jelah.. bila cikgu tanya, 'ada sapa-sapa rasa nak pitam tak?' Ada lah yg angkat tangan, pelajar Tahun 1. bila tengok kawan dia angkat tangan, ada pulak kawan-kawan lain yang ikut angkat tangan, kat 10 orang lah jugak.. aku rasa memang diaorang tak faham pitam tu apa kot.. lepas tu dengar angkat tangan, apa lagi..

bila dah pelajar masuk ke kelas nih, mak bapak pun apa lagi, masuk gak lah dalam kelas. ada yang tukang aturkan kedudukan anak kat kelas tu.. 'duk sini, jangan duk situ.. nanti cikgu tak nampak.. nanti tak dengar..' macam-macam lagi lah.. aku lah, janji anak aku boleh tempat duduk kira oklah tu..

ada yang menangis, biasalah kan..

ada mak bapak yang keluar masuk kelas 9-10 kali, melampau tuh,.. kira aku ok lagi, cuma 5-6 kali je, hik hik. anak aku pun ok je.. lepas bagi pesanan-pesanan yang entah ke berapa ratus kali, aku pun blah lah.. tapi ramai lah lagi mak bapak yang tunggu tepi tingkap.

Pukul 9.40 pg aku datang balik sebab time tu rehat. nak tengok anak gi kantin. Aku dah bekalkan anakku ngan roti bakar (tupun kira hebat lah jugak pencapaian pagi tu, sempat buat roti bakar). Masa kat kantin tu, ya Allah yang ada kat tempat duduk tu bukannya budak, mak bapak yang conquer. tapi, oklah tu, faham la kan, first day.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!