Tuesday, January 22, 2008

Kisah bas express: pasal harga tiket

beberapa hari lepas aku pulang ke kampung menjenguk bapa yang berada di hospital selepas menjalani pembedahan.. aku bertiga naik bas express. Kebiasaannya aku naik bas Trans, tapi kali ni ingat nak tukar angin sket, so masa balik ke Ganu aku naik Konsortium, masa pulang ke sini aku naik Sani Express.

Harga tiketnya berbeza sebanyak seringgit, yang satu RM 32, satu lagi RM 33 seorang. Kanak-kanak pun dikira sama macam dewasa. Tapi kalau naik Trans, kanak-kanak separuh harga. hmm, kurang-kurangnya baru aku tahu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!