Monday, January 7, 2008

kecekapan guru dan sekolah dipertikai

seperti yang dijangkakan, buku teks anakku bagi sekolah petang (sekolah agama) masih belum diterima.. sedangkan bagi kelas lain ada pelajar dah terima dah. Dan tadi menurut anakku, cikgu kelasnya kata 'buku teks tak cukup, jadi kamu kena tunggu'. Geramnya aku dengan sekolah ni.. apa, sekolah tak tahu ke jumlah murid banyak mana? habis tu nak tunggu sampai bila? sampai setengah tahun ke baru dapat buku teks? tak ada perancangan langsung lah sekolah ni.. yang jadi mangsa murid-murid lah kan... walaupun bagi cikgu ni perkara kecik, tapi kalau operasi dan pengurusan sekolah masih di tahap tak memuaskan, macamana lah kita nak berbangga dengan slogan sekolah spt 'sekolah cemerlang negara gemilang'.., generasi pelajar cemerlang gemilang terbilang..

'Sekolah ni memang bagus', ramai yg bagitau kat aku macam tu. Mungkin bagus dari segi modul dan kurikulum kot. Dari segi urus tadbir dan kepuasan pelanggan masih lagi kurang. Jadi apa sumbangan ibubapa kepada sekolah ye.. hmmm...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!