Friday, January 11, 2008

bila hari minggu...

dah hujung minggu ni maka kerja membasuh baju sekolah kasut sekolah pun bermula. Memandangkan aku bimbang tak sempat nak pantau pakaian anak setiap hari, maka untuk memaksimumkan kecekapan (cewah) aku siapkan 5 pasang baju sekolah untuk sekolah pagi dan 5 pasang untuk sekolah petang. tudung pun 5 set sebab kat tudung kena letak lencana jadi kena asing-asing. Kasut 3 pasang so ada backup 1 kasut kalau kasut lain tak sempat kering.

so sekarang ning aku tak perlu berkejar-kejar basuh baju dan gosok baju.. cuma hari ahad lah penat sket sebab kerja menggosok baju sekolah. Bab basuh kasut sekolah je yang aku lemah sket, nak mintak anak basuh kesian lak.. tapi nanti-nantilah aku suruh. So aku masuk mesin basuh je lah kasut sekolah pun, masukkan dalam bekas kain tu lepas tu nah, jemur je.. mudah dan senang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!