Tuesday, April 28, 2015

Ambik video sambil dera bayi...

Akak terpanggil nak bagi ulasan kisah bayi yang didera di mana video tersebut tersebar sehingga menjadi viral di internet.

ada beberapa perkara yang ingin diperkatakan di sini.

1. dorongan kepada pendera
2. keinginan mendapat perhatian

kenapa seorang ibu sanggup mendera seorang anak? seorang bayi? yang sepatutnya disayang dikasihi dibelai sepenuhnya oleh seorang ibu?

jawabnya ialah kerana tekanan emosi. emosi ibu tersebut terganggu dan ibu tu tak dapat mengawal emosi dan perasaannya. bukan senang nk kawal perasaan kan. semua orang ada perasaan marah dan sememangnya bukan senang nak kawal perasaan marah kan.. jangan tak tau.. siap ada filem tau : "Anger Management"..

dan sesetengah orang pulak memang sukakan perhatian.. peliknya.. sambil pukul anak sambil ambik video.. memang pelik.. individu seperti ni memang perlu masuk kelas khas.. kelas mengurus tekanan perasaan.. jadi perlu bergaul dengan orang lain yang memberikan sokongan positif..
kan.. kan..
sama-sama kita muhasabah diri..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!