Wednesday, April 29, 2015

Didakwa sengaja bakar rumah sendiri

Ini komen peribadi akak berkenaan kejadian yabg berlaku seperti yang dipaprkan di dalam artikel ni.

Dikatakan bahawa kebakaran berlaku disebabkan oleh penduduk sengaja membakar kediaman mereka semata-mata untuk mendapatkan kediaman baru.

hmmm...

ada ke macam ni.. akak rasa la.. tak de orang yang waras yang akan membakar rumah sendiri.. rumah tempat berteduh.. jadi kalau ada yang menuduh mereka ni sengaja membakar rumah sendiri tak tau lah... kalau tengok dengan mata kepala sendiri lain la kan..

tapi kalau kat area rumah setinggan tu akak macam banyak la dengar cerita yang mengatakan pihak developer sengaja membakar rumah penduduk setinggan supaya penduduk setinggan mudah tinggalkan tempat tu.. bila dah clear semua maka mudahlah developer bangunkan kawasan tu.. itu yang akak pernah dengar la..

ntah lah..

semoga Allah melindungi kita dari segala kejahatan manusia, dijauhkan kita dari segala musibah, sekarang dan akan datang. Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!