Wednesday, April 3, 2013

Peace of mind... tenang dalam muhasabah diri

Hmm.. ketenangan adalah satu nikmat diberikan Allah SWT kepada hambaNya. Bukan senang nak dapat ketenangan ni.. tenang juga tidak memberi maksud senang.. senang belum tentu tenang kan.. tapi kalau tenang diri akan senang.. eiii apa ni.. belit2 woo.. sabo sabo.. meh akak explain...

Kalau kaya banyak duit pun belum tentu hati dan jiwa tenang kan..rumah besar gedabak tido lak atas tilam tebal 5 kaki belum tentu dapat ketenangan kan.. kita pun boleh nampak kan kat wajah orang tu.. samada dia tu wajah yang menenangkan ke tidak.. ada orang bila kita tgk muka dia nampak macam susah hati je kan..

Tapi kalu jiwa tenang konfem hati senang.. tak berserabut..kan.. kan..

Paling mudah nak dapat ketenangan ialah melihat keindahan ciptaan Tuhan. Pagi2 nak g keje lalu ikut tepi pantai.. ooooo memang tenang la jiwa dan raga..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!