Wednesday, April 10, 2013

Filem kita lebih kebaratan?

Akak setuju dengan pendapat setengah ahli fikir yg kata filem melayu kita lebih menonjolkan aksi terlampau bagi tujuan komersil.

Filem negara Iran yg menang film award pun xde adegan2 melampau tapi boleh menang kat peringkat international lagi..

Kata pelakon " saya ikut kehendak pengarah. " yelah.. semua orang cari makan kan.. kena jaga periuk nasi masing2.. cuma tak tau la kan.. nasi yg masak tu kenyang ke tidak kan.. meletakkan kita kepada isu berkat..hmmm.

Pelakon yg ada anak2 tu pada pendapat akak pelakon tu perlu pikir panjang la kan.. pikir reputasi anak2 dan keluarga kalau tak nak pikir pasal reputasi diri sendiri.

Walaupun ianya hanyalah lakonan tapi ianya sebenarnya perbuatan yang diambil kira. Pilih la sket kot watak2 yg mencerminkan kematangan peribadi kan.. hmm.. itu pendapat akak je lah kan... again.. u might not agree with me.. well too bad then...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!