Friday, April 12, 2013

Mari mengundi.. apa citer..

Hari mengundi dah dekat.. so macam2 citer pasal politik skrg ni.. sana sini org dok canang citer.. gitulah.. ginilah.. hentam sini hentam sana..

Bagi yg ambik calon tu biarkanlah.. dah memang keje dia raih undi.. bagi orang biasa macam kita ni.. bertenang.. tak perlu extreme.. apa2 pun jadi hidup kita perlu diteruskan kan.. kita berbalik kepada diri kita sendiri.. kita pikir mana yang kita nilai baik.. lepas tu buang undi bila tiba waktunya nanti..dok diam2 dah la.. jangan lak cari gaduh ngan jiran2 sebab politik nih.. bukan apa.. nanti kot time kita sakit ke.. meninggal ke.. kan ke jiran2 jugak yg nanti tolong apa yang patut kan..

Kalau dah kita ni Islam memang orang Islam jugak yg kita harapkan dalam banyak aspek kan.. kalu kita jadi imam makmunnya orng Islam gak kan.. nak makan2 pun kena la orang Islam gak yang masak kan.. gaduh2 sesama sendiri buat apa? Kalau pun kita berkawan ngan bangsa agama lain tapi bila masuk bab Islam memang tak boleh bawak masuk diaorng.. kena orang Islam jugak.. jadi pastikan Islam masih lagi agama rasmi negara Malaysia...

Pandang kiri kanan.. UTARA..selatan.. timur dan barat...tengok.. pikir.. dan buat penilaian.. tepuk dada tanya selera?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!