Tuesday, October 28, 2014

Generasi Y...

Generasi y dikatakan amat cekap dalam mencari dan mendapatkan maklumat.. dan mereka juga sangat bagus dalam bab2 teknologi nih..

Malangnya mereka dikatakan hanya tau mencari maklumat namun tidak tahu menyimpan dan menggunakan maklumat tu.. alatah lagi menganalisa maklumat..

Dan dikatakan juga generasi ni tak suka membaca teks.. maksudnya tak suka baca buku la.. mereka lebih suka tengok gambar... mereka lebih sukakan visual..

Jadi kalu payah nak baca buku camana nak jawab periksa ye.. inilah yang sangat membimbangkan warga pendidik sekarang nih..

Tapi memang ye.. banyak sangat gangguan.. internet la.. media sosial yang pelbagai.. facebook.. instagram... tv.. telefon yang canggih manggih.. yang menuntut perhatian kita lebih daripada menuntut ilmu melalui pembacaan... camana nk baca buku.. baru belek selai mukasurat dah menguap-nguap dah... caner.. caner...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!