Sunday, December 15, 2013

Ambik ujian darah nak test kencing manis

15 Dis 2013



Seperti dijanjikan, pagi ni abe nik ke klinik rakyat untuk ambik darah nak test kencing manis. Akak gi temankan. Sampai je kat klinik,  punye la ramai patient sedia ada yang sedang menunggu.. so abe nik bgtau la kat front desk tu yg dia datang nak check darah. Akak tengok ada nurse klinik yang ambik darah kat bilik depan tu.. akak tanya la, “err.. sapa ambik darah? U all ke doktor?” bukan la tak confident diaorang ambik darah tapi macam tak yakin je..hehe..
So bila sampai giliran abe nik, abe nik pun masuk la kat bilik ambik darah tu.. akak tak ikut .. konon takut tengok jarum.. hihihi.. daripada sorang nurse sampai jadi 3 orang nurse lak.. heran lak akak.. ape ke hal nye kan.. 

Rupanya nurse2 tu tak berjaya ambik darah sebab susah cari salur darah.. 

 
kan akak dah bagitau.. abe nik ni otot pejal.. bukanlah tahap body builder (kalau ye alangkah bagusnya kan hehe).. so hanya doctor yang pakar je yang tau camana nak carik urat darah… hehe..  last2 abe nik dibawa terus jumpa doctor untuk ambik darah.. sudahnya kiri kanan lengan abe nik ada bahan bukti.. tu kalu bukak tu boleh nampak bercucuk-cucuk bekas jarum cubaan nurse-nurse tadi..



Dan seterusnya abe nik dibekalkan dengan tambahan ubat..




Tapi since akak ni pengguna tegar suplemen Shaklee dah sekarang ni, abe nik dah start makan vivix dah.. akak tanya la dia nak makan alfalfa ngan vit c ngan omega untuk pesakit kencing manis.. tapi sebab macam banyak je kena makan, campur ngan ubat yang doctor bagi lagi, so abe nik pilih nak makan vivix.  Hanya 1 sudu teh saja sebelum tido. Mudahkan.. 

 

Kenapa VIVIX Shaklee?

Kenapa vivix begitu popular di kalangan pesakit diabetes atau kencing manis? Jom kita baca testimoni pesakit kencing manis ni. Untuk makluman, perkongsian testimoni di bawah di ambil secara rawak dari blogger lain yang dirujuk di dalam link credit.




http://s3.diaryofmuhammad.com/wp-content/uploads/2013/09/Testimoni-Vivix-3.png


testimonial vivix

http://s3.diaryofmuhammad.com/wp-content/uploads/2013/09/Testimoni-Vivix.png


 http://www.portalsihat.com/wp-content/uploads/2013/10/testi-vivix9-kencing-manis-copy.jpg


Jadi,

bagi pesakit kencing manis, pesakit ada pilihan samada untuk mencuba vivix ni ataupun tidak. 


Kalau pilih untuk mencuba, mana tahu mungkin ada peningkatan kesihatan yang ketara sepertimana testimoni di atas?

Kalau pilih untuk tidak mencuba, maka sampai bila pun tak kan dapat tau kesan vivix ke atas kencing manis yang dihidapi. 

Harga?

Harga runcit vivix ialah RM 475
 
Berbanding dengan suplemen kesihatan yang lain, harga vivix adalah lebih mahal sedikit. Namun begitu, kos yang mahal itu amatlah berbaloi dengan khasiat dan kesan yang diperolehi oleh pengguna vivix.

Tapi sebagai bukti akak serius ingin membantu dan melihat penggunaan vivix ni lebih meluas lebih-lebih lagi kepada mereka yang mempunyai penyakit seperti kencing manis, darah tinggi dan sebagainya, akak boleh bagi potongan harga yang istimewa. 

 

Boleh hubungi akak untuk diskaun harga tu nanti.
 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!