Wednesday, December 25, 2013

Happy birthday durraku sayang

25 Dis 2013

Ari ni beday anaknda durra. 


Biasanya akak buat majlis beday kat kampung.. sebab apa kat kampung? Sebab budak2 ramai kat kg. Seronok tgk.

Alhamdulillah setakat ni setiap tahun mmg buat majlis kesyukuran sempena beday durra..
Majlis hari ini dimulakan dgn bacaan doa oleh abe nik. 



Selain kek, menu kali ni ialah nasi kuning, gulai ikan tongkol (ikang aye) dan ayam goreng. Err lupa plok nak snap gambo.. Lokasinya di depan rumah sewa akak.. tapi penyewa dah pindah dah.. tu yang buat kat situ..


Alang-alang dah buat housekeeping handphone jadi akak imbas balik lah gambar majlis beday yang lepas-lepas yg ada dalam handphone akak..

Gambar kat bawah ni buat tahun awal tahun 2013 sebab masa beday durra tu 25 hb Dis 2012 tengah banjir besar kat Kuala Berang. Jadi buat sekali la bulan Jan, sekali dengan Adam, Matpiq dan Matziq.



Ni lak gambar tahun 2009. Tahun ni special sket sebab masa 25hb Dis tu durra dah sambut beday.. dah buat majlis kesyukuran siang harinya.. tapi malamnya buat lagi majlis khas untuk sepupu durra dari melaka.. so ada 2 kek lah.. so yang baju kurung tu masa siang, baju tido tu yang malamnya..



Alhamdulillah.. selamat semuanya.. Terima kasih yang tak terhingga kepada mak akak yang masak lauk2 dibantu oleh makcik Lah, kepada adik-beradik akak semua terima kasih di atas kerjasama dan sokongan yang sentiasa diberikan. InsyaAllah dengan izin Allah, kami buat majlis keyukuran lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!