Tuesday, December 31, 2013

Berapa nilai Kesihatan Kita?

Majalah iSihat keluaran Jan 2014 ada membincangkan pasal penjagaan kesihatan melalui pemakanan suplemen.

Tubuh manusia memerlukan suplemen yang tidak dapat menampung keperluan semasa badan. Kebanyakan zat yang kita perolehi dari makanan juga tidak dapat memberikan nutrien yang secukupnya kepada keperluan badan kita.. ada di antara zat-zat yang diperolehi dari sumber makanan hilang semasa makanan disediakan atau semasa dimasak terlalu lama..


Sumber: iSihat Jan 2014


Bagi wanita, disarankan pengambilan kalsium, zat besi, asid folik serta vitamin2 lain memandangkan kaum wanita banyak kehilangan zat besi sewaktu haid.. ni dia set vitamin untuk wanita.


Bagi kaum lelaki pula, mereka disarankan mengambil multi vitamin, kalsium, omega3 dan serat.. ini dia set vitamin untuk lelaki






Ada banyak syarikat pengeluar suplemen di pasaran, jadi pilih yang benar-benar boleh dipercayai dan mendapat kelulusan pihak kementerian kesihatan malaysia.




Kenapa Shaklee?






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!