Monday, December 23, 2013

Penyelesaian bagi pasangan tiada anak - LA TAHZAN

Rujukan : Majalah Nur- Jan 2014



LA TAHZAN.. Jangan bersedih! Perancangan Allah adalah terbaik untuk hambaNya. Bersangka baik dengan Allah, bersyukur dengan nikmat dan rahmat yang telah Allah kurniakan selama ini.

Muhasabah diri.. Hari ini andai kita sebagai :

  • suami MAKA ucapkan syukur kerana mempunyai isteri yang sanggup bersusah senang dengan kita
  • isteri MAKA ucapkan syukur kerana suami masih bersama-sama di sisi
  • ibubapa MAKA ucapkan doa agar pasangan anak dan menantu dikurniakan cahayamata bagi mengukuhkan ikatan kasih sayang sedia ada
  • rakan MAKA ucapkan doa agar rakan kita dikurniakan cahayamata
  • saudara-mara MAKA bersama-samalah mendoakan pasangan suami-isteri ini agar cepat dikurniakan anak serta dilimpahi rahmat kasih sayang

Mulakan mendidik diri agar lebih memahami perasaan orang lain. Sememangnya manusia itu sendiri adalah makhluk yang begitu kompleks. Ada rasa sedih, benci, sayang dan sebagainya.. kekadang rasa tidakpuashati terhadap orang lain menyebabkan kita secara tidak langsung melukakan hati manusia lain. 




Yang kita dok komplen dan komen pasal orang tu, kita ni sempurna sangat ke?




  • Kepada mereka di luar sana yang sentiasa mencari salah orang lain.. mengata begitu begini... bertanya itu ini...sibuk itu ini...  



  • Kepada pasangan yang sentiasa diuji dengan soalan2 cepumas, boleh juga persiapkan diri dengan jawapan skema sebagai perisai jiwa... dan teruskan kehidupan dengan penuh rasa bahgia dan syukur atas rahmat Allah selama ini.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!