Thursday, April 22, 2010

mana tempat selamat untuk anak

Gempar.. ada teman sekerja yang memberitahu, anak lelakinya hampir diculik semalam.. anaknya tengah tunggu bapanya datang ambil kat luar pagar sekolah.. rupanya anaknya diperhatikan oleh sebuah van yg dipandu oleh beberapa lelaki.. anaknya diekori hingga hampir ditarik ke dalam van.. tapi alhamdulillah Tuhan Maha Kaya, anaknya berjaya melarikan diri..ya Allah... memang menakutkan... mana2 ibubapa sekalipun akan merasa bimbang yg amat dalam situasi ni..

Rupanya kisah yg sama telah berlaku beberapa kali sebelum ni.. masih lagi van putih yg sama.. malah pelajar tu dah di bawa masuk ke dalam van, tapi berjaya akhirnya melepaskan diri.. macana boleh lepas? Diceritakan pelajar tu sentiasa membaca surah kursi tak putus2.. Allah Maha Kaya dan Maha Mendengar.. ya Allah, Kau Lindungilah anak2 kami dari tipu daya syaitan...

rakan sekerja tadi sekeluarga masih lagi trauma.. semoga Allah memberi ketenangan kepada mereka sekeluarga..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!