Tuesday, October 16, 2018

Pesakit Hipotiroid: Kenapa perlu ambil suplemen penting ni?

Dalam entri kak izang sebelum ni, kak izang ada tulis kenapa penghidap hipotiroid perlu ambik suplemen

Mungkin ada yang tanya adakah pengambilan suplemen membantu dalam rawatan tiroid ni? Ya. Pengambilan suplemen sangat membantu meningkatkan fungsi hormon tiroksin.

Dr Axe, seorang doktor pakar terkenal dalam bidang perubatan chiropractic dan pakar pemakanan mengesyorkan pengambilan suplemen dibawah. Ini juga selari dengan pandangan pakar yang lain yang turut menyenaraikan faktor-faktor yang dapat  mempengaruhi fungsi tiroid.



9 suplemen yang sangat dicadangkan pakar untuk diamalkan oleh pesakit hipotiroid ialah:


Mana nak cari suplemen yang mengandungi hampir kebanyakan suplemen di atas seperti yang dicadangkan pakar?

Shaklee, pengeluar produk suplemen tersohor dunia telah melakukan banyak penyelidikan yang berterusan dalam memastikan setiap produk suplemennya adalah SELAMAT, BERKESAN dan TERJAMIN.

Setiap satu produknya diuji dalam kajian klinikal yang melibatkan jangkamasa yang panjang dan dilaporkan oleh jurnal-jurnal perubatan terkemuka.

Dalam rangkaian produk suplemen Shaklee, bagi pesakit hipitiroid, anda sangat disarankan untuk mengambil suplemen berikut:

1) Vita-lea Iron Formula
2) B-Complex


Vita-lea Iron Formula
Menyokong kesihatan optimum. Nutrien penting untuk kesihatan dan kesejahteraan optimum.
Vita-Lea adalah formulasi dicipta khas untuk menyokong keperluan khusus lelaki dan wanita. Setiap hidangan memberikan 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal, termasuk vitamin C, dan Beta Karotena untuk perlindungan antioksidan.
Fakta pemakanan yang terkandung dalam Vita-lea adalah seperti berikut, di mana pengambilan Vita-lea ini mampu mencukupkan 5 keperluan nutrisi pesakit melalui suplemen

1) zinc
2) magnesium
3) iodin
4) selenium
5) zat besi




B-Complex

Kajian menunjukkan 40% pesakit yang mengidap hipotiroid tidak mendapat vitamin B12 yang secukupnya.
Shaklee B-Complex membekalkan kesemua lapan vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh anda, melengkapi jurang nutrisi vitamin B.
Membekalkan kuantiti asid folik dan biotin cukup, sesuai untuk tubuh yang sihat.
Kekurangan vitamin B yang kritikal akan menyebabkan kemurungan





Vita-E complex

Vitamin E adalah antioksidan dan ia penting untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Vitamin E juga membantu mengekalkan sistem imun yang kuat di mana kajian menunjukkan bahawa Vitamin E meningkatkan fungsi imun dikalangan orang-orang tua.

Kekurangan vitamin E akan menyebabkan gangguan 'adrenal gland'.

Jadi, kepada semua pesakit hipotiroid, ambil cakna mengenai keperluan vitamin bagi mencukupkan zat nutrisi yang terkurang dari badan kita.

Kesihatan kita tanggungjawab kita!





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!