Saturday, October 20, 2018

Kebas dan sakit saraf: Kenapa perlu ambil Vitamin B!

Bagi mereka yang menghidap tiroid dalam kategori hipotiroid, memang perlu amalkan pengambilan suplemen yang berterusan. Pengambilan suplemen vitamin dan mineral sangat penting bagi mencukupkan keperluan nutrisi tubuh. 

Pesakit hipotiroid juga amat sinonim dengan simptom kebas tangan dan kaki serta sakit saraf termasuklah sakit sendi. 

Kekurangan kalsium dan vitamin B adalah salah satu faktor utama yang menyebabkan kebas dan sakit saraf berlaku. Kajian mendapati 40% pesakit hipotiroid tidak mendapat vitamin B yang secukupnya.

Termasuklah kak izang.

Jadi, masa kak izang kena kebas kebas dan sakit saraf itu hari, memang rasa macam tangan dan bengkok dah.

Macam nilah jadinya..(sumber gambo) kak izang tak sempat lah ambik gambo tangan sendir.. tengah sakit kot.. muka pun kebas kebas.. memang kronik lah time tu.




Jadi, bila jumpa doktor, doktor bagi vitamin. vitamin B1, B6 dan B12. Semua dalam 1 tablet. Ambik 1 biji setiap malam.




Jadi, perasan tak. Apa yang kak izang alami ialah disebabkan kekurangan vitamin B dalam badan. Jadi, sebenarnya kita boleh cegah perkara ni kalau kita cukupkan vitamin B dalam badan. Cukupkan juga kalsium dalam badan.

Akhirnya, lepas tu memang kak izang dah tak tinggal 2 suplemen penting ni!

1) OSTEMATRIX



2) B-COMPLEX

Vitamin B-Complex Shaklee membekalkan 8 vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh dan menyediakn keperluan yang cukup untuk tubuh. Kesemua 8 vitamin B itu termasuklah vitamin B1, B6 dan B12!






Jadi, sapa yang ada masalah kebas dan sakit saraf tu, janganlah biarkan tanpa rawatan.

Ambil suplemen!

Dapatkan Ostematrix dan B-Complex Shaklee. Produk Shaklee DIJAMIN 100%, SELAMAT dan TERBUKTI BERKESAN oleh kajian sains. Hanya amalkan produk yang terbukti Selamat dan Berkesan. Jangan mengambil risiko dengan mengambil produk-produk suplemen yang membanjiri pasaran tanpa kajian saintifik. Jaga diri! Hargai diri!



Kak izang pengedar produk suplemen Shaklee. Boleh hubungi kak izang 0199695787 untuk dapatkan info lanjut pasal produk atau nak bertanya pasal hipotiroid, kebas tangan atau sakit sendi. Kak izang boleh berkongsi pengalaman berhadapan dengan semua tu kerana kak izang dah mengalaminya.

Paling penting, jangan dibiarkan tanpa rawatan! Cegah sekarang seawal mungkin.

Kesihatan kita tanggungjawab kita!









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!