Tuesday, October 30, 2018

Kehebatan CoQ-Trol Shaklee: Bantu tingkatkan tenaga dan tajamkan minda!

Kali ni kak izang nak share mengenai kehebatan suplemen CoQ-Trol plus dari Shaklee.



Kak izang dah mula makan CoQ ni. Inilah dia rupa parasnya..


Jadi apa manfaatnya yang diberikan oleh CoQ-Trol ni? Manfaat paling utama ialah:

1) memberikan tenaga kepada sel-sel badan
2) menyihatkan jantung
3) menganjalkan kulit 


Kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan. Walaupun CoQ10 secara semulajadi dihasilkan oleh badan kita, ianya merosot seiring dengan gaya hidup dan usia. Seawal usia 20 tahun, tubuh anda mengalami kesukaran untuk menghasilkan CoQ10. Mereka yang mengambil statin, ubat untuk merendahkan kolesterol, memerlukan jumlah CoQ10 yang lebih tinggi kerana ubat tersebut mengurangkan penghasilannya dalam badan sebanyak 40%!

Untuk memastikan anda mendapat 100mg Coenzyme Q10, anda perlu mengambil:



Dan semua ini anda boleh dapati dengan CoQ-Trol plus!




CoQ10 adalah nutrien utama dalam menghasilkan tenaga. Ia bertindak sebagai palam pencucuh, yang menghidupkan enjin dengan memulakan penghasilan tenaga dalam setiap sel. Apabila sel-sel menghasilkan lebih banyak tenaga, badan anda berfungsi pada tahap optimum yang membolehkan anda melakukan apa yang anda suka setiap hari! 

Apa kata PAKAR?

Peredaran darah yang sihat menunjukkan jantung anda kuat dan sihat. Bagaimana anda dapat mengekalkan jantung yang sihat? 

Berikut adalah beberapa tips untuk anda mengekalkan jantung sihat:
  1. Waspada dengan apa yang anda makan. Diet rendah lemak tepu, lemak trans, kolesterol, dan natrium-tetapi tinggi serat-
    menggalakkan jantung yang sihat.
  2. Mencapai berat badan yang sihat. Terlalu banyak kalori dan senaman yang tidak mencukupi dapat meningkatkan berat badan.
    Berat badan sederhana 5% -10% berat badan anda boleh meningkatkan kesihatan jantung, jika berat badan berlebihan.
  3. Kekal Aktif. Dapatkan sekurang-kurangnya 30 minit senaman setiap hari. Malah jalan yang mudah tetapi pantas boleh membuat
    perbezaan yang besar.
  4. Jangan merokok. Merokok membuat jantung anda lebih kuat dan boleh meningkatkan tekanan darah.
  5. Ketawa lebih. Pengajian menunjukkan ketawa boleh berehat saluran darah dan menyumbang kepada jantung yang sihat.
  6. Ambil makanan tambahan anda. Ambil suplemen CoQ-Trol yang menyampaikan khasiat 100 mg CoQ10 ditambah dengan resveratrol dalam softgel bioavailable.




Kulit yang anjal dan berseri

CoQ10, antioksida yang kuat, melindungi kulit anda daripada mengalami penuaan pramatang yang disebabkan oleh pendedahan matahari yang berlebihan dan tindak balas keradangan1 . Ia juga meningkatkan perlindungan antioksida kulit2 dengan meneutralkan radikal bebas yang disebabkan oleh sinaran UV dan bahan pencemar yang boleh merosakkan kolagen dan elastin anda, yang membawa kepada penuaan pramatang.

Kehilangan kolagen dan elastin menjadikan kulit anda tidak tegang dan berkedut. Alami pengurangan garis halus dan kedut, serta dapatkan kulit lebih licin dan lebih anjal3 dengan CoQ10 kerana ia membantu mengurangkan penguraian kolagen4 di dalam kulit.

CoQ10 mampu meremajakan kulit yang sedang mengalami penuaan dengan meningkatkan tahap CoQ10 tubuh. Ia memelihara kulit anda dengan menggalakkan pembaikpulihan sel, meningkatkan pengeluaran sel yang sihat, mengeluarkan toksin, dan menghidupkan semula sel-sel baru dengan lebih efektif.







Tingkatkan tenaga

Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Walaubagaimanapun, tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh. 



Keistimewaan Shaklee

Apa yang Membuat Shaklee CoQ-Trol Unik?
  • Mengandungi campuran unik CoQ10 dan resveratrol yang berfungsi untuk membantu menghasilkan tenaga dan menguatkan jantung anda
  • Mengandungi minyak zaitun sebagai sebahagian daripada sistem penyerapan
  • Semua semulajadi daripada Shaklee.

Kebaikan Bahan Utama – CoQ10 dan Resveratrol

1. Coenzyme Q10.

CoQ10 adalah nutrien yang larut lemak yang dihasilkan di dalam badan dan terdapat dalam semua sel. Kepekatan yang lebih tinggi
nutrien ini terdapat dalam organ yang bekerja keras dan memerlukan sejumlah besar tenaga selular, seperti jantung, hati, buah pinggang, dan pankreas.
CoQ10 adalah penting kepada trilion sel dalam badan yang mesti membuat tenaga mereka sendiri untuk bertahan hidup. Untuk membuat tenaga, sel-sel membakar gula dan lemak yang berasal dari makanan yang kita makan.
Nutrien ini dipecahkan dan dibawa melalui jalur penghasil tenaga yang memerlukan CoQ10. Proses penghasilan tenaga ini berlaku berulang kali setiap saat dan bahan api yang anda leburkan jantung dan organ badan lain yang memerlukan aliran tenaga yang berterusan.
Tanpa CoQ10, sel-sel tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ-organ tidak dapat berfungsi dengan baik. CoQ10 juga dikenali kerana aktiviti antioksidan yang kuat, melindungi membran sel daripada radikal bebas.
Sebagai antioksidan, CoQ10 membantu melindungi arteri daripada pengoksidaan lipoprotein ketumpatan rendah (LDL). Ini sangat penting kerana ia membantu menggalakkan fungsi saluran darah, termasuk mereka yang mengangkut darah ke jantung.

2. Resveratrol

Resveratrol adalah fitonutrien yang terdapat dalam wain merah, kulit merah anggur, dan jus anggur ungu. Seperti CoQ10, resveratrol memainkan peranan dalam kesihatan jantung dan saluran darah.
Dalam kajian makmal, resveratrol telah terbukti untuk membantu mengurangkan pengoksidaan LDL dan mempromosi kelonggaran saluran darah. Lebih banyak saluran darah yang lebih santai, lebih luas ia terbuka untuk menggalakkan aliran darah yang sihat.

Pelbagai kajian telah menunjukkan bahawa CoQ10 memberi manfaat kepada orang dewasa, dari atlet yang kerap melakukan latihan sehingga kepada orang biasa yang cuba mengekalkan jantung yang sihat dan kekal cergas. Hasil kajian menunjukkan bahawa CoQ10 membantu orang ramai untuk kekal aktif secara fizikal dan meningkatkan prestasi dengan menggalakkan penghasilan tenaga selular. 5 Kini jantung anda dapat mengepam darah ke seluruh badan dengan lebih cekap, anda boleh berjalan lebih cepat dan berlari lebih jauh, dan anda dapat memberi lebih tumpuan.

Apa lagi yang lebih baik dari ini?

Jom mulakan hari anda dengan CoQ-Trol plus dari Shaklee! 

kak izang sangat galakkan mereka yang mengalami hipotiroid untuk mencubanya! Tanya kak izang untuk info lanjut 019-9695787.




  1. 1. Alexandra F., Simone O., Petra N., Thomas M., Matthias L., Gerald R., Frank D., Coenzyme Q Status as a Determinant of Muscular Strength in Two Independent Cohorts, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0167124
  2. Bang S.C.,Ho S.S.,Hee R.K., Tae W. P.,Tae D.K.,Bong J.C.,Chang J.K.,Sang S.S., Effect of coenzyme Q10 on cutaneous healing in skin-incised mice, Archives of Pharmacal Research June 2009, Volume 32, Issue 6, pp 907–913
  3. Folkers-K. Langsjoen-P. Langsjoen-P-H. Therapy with coenzyme Q10 of patients in heart failure who are eligible or ineligible for a transplant. Biochem- Biophys-Res-Commun. 1992 Jan 15. 182(1). P 247-53.
  4. Serebruan VI, Ordonez JV, Herzong WR, Rohde M, Mortensen SA, FOlkers K, Gurbel PA. Dietary coenzyme q10 supplementation alters platelet size and inhibits human vironectin (CD51/CD61) receptor expression. J Cardiovasc Pharmacol. 1997; 29(1):16-22.
  5. Peter H. Langsjoen, M.D., F.A.c.c. The clinical use of HMG CoA-reductase inhibitors (statins) and the associated depletion of the essential co-factor coenzyme Qlo; a review of pertinent human and animal data.
  6. Sedigheh A., Reihane B., Akram G., Azadeh N., Antioxidant supplements and semen parameters: An evidence based review Int J Reprod Biomed (Yazd). 2016 Dec; 14(12): 729–736.
  7. Safarinejad M.R., Safarinejad S., Shafiei N., Safarinejad S., Effects of the reduced form of coenzyme Q 10 (ubiquinol) on semen parameters in men with idiopathic infertility: a double-blind, placebo controlled, randomized study. J Urol. 2012;188:526–531.
  8. Knott, A., Achterberg, V., Smuda, C., Mielke, H., Sperling, G., et al. (2015) Topical treatment with coenzyme Q10-containing formulas improves skin’s Q10 level and provides antioxidative effects. BioFactors 41, 383–390.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!