Friday, May 15, 2015

Cerita produk Shaklee, Qu Putih dan Aurawhite...

Sumber:
http://www.siakapkeli.my/2015/05/kematian-pelajar-kskb-ulu-kinta-bukan.html?m=1

Sekarang viral di laman web.. kisah pelajar perempuan jurusan kedoktoran yang meninggal dunia dan dikabarkan bahawa kematiannya berpunca dari kesan makan suplemen. Suplemen yang pernah dimakan oleh arwah ialah shaklee, quputih dan aurawhite.

Ekoran dari itu,  banyak pihak membuat spekulasi mengenai kesan negatif pemakanan suplemen shaklee.. isunya ialah shaklee telah berada di pasaran selama 50 tahun.. dan produk shaklee cukup dijaga kualitinya.

sedangkan produk suplemen lain masih agak baru di pasaran..

walaubagaimanapun, kita tak pasti apa yang sebenarnya berlaku.. makluman yang diberi ialah pelajar mengalami migran sejak sekian lama dan punca kematian ialah salur darah pecah.

cumanya akak berpendapat,  sebarang cubaan memanjangkan isu yang berkait dengan kematian seseorang hanya akan memberikan tekanan kepada beberapa pihak yang berkaitan. Bagi kita yang tiada pengetahuan tentang apa yang sebenarnya berlaku maka mungkin kita perlu berdiam diri dari menokok tambah cerita yang disampaikan. Tak perlu menuding jari. Ambil iktibar dari apa yang berlaku dan sama-sama muhasabah diri kita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!