Thursday, November 13, 2014

Antara Tupperware ngan Shaklee

Tanpa niat negatif ye.. bukan tujuan akak nak banding-bandingkan antara kedua-dua syarikat pengeluar sebab produk mereka pun berbeza dan kegunaan produk pun berbeza.. tanpa ada prejudis ye..

Cumanya akak melihat kepada ketaksuban sesetengah wanita yang suka tengok katalog tupperware dan beli produk bukan main lagi.. sampai kena beli almari baru utk display tupperware tu.. yang sedia ada dlm almari tu pun belum lagi rasmi digunakan... dah bertambah koleksi.. akak geleng kepala..

Bagi akak lebih baik la bajet yg ada digunakan utk melabur ke dalam produk kesihatan.. kita pun sihat.. lebih baik makan produk kesihatan seperti shaklee kerana memang dah terbukti produk shaklee mampu meningkatkan kesihatan diri dalam jangkamasa panjang.. memang memberi kelebihan kpd diri sendiri..

Asyik dok beli tupperware je setiap bulan.. bukan guna pun kan... tapi sebab nak pastikan ada semua koleksi tu.. nak jugak beli... hmmm... tak ke membazir tu...

cuba la beli vitalea- multivitamin dari shaklee.. makan setiap hari.. kesihatan pun insyaAllah akan bertambah baik.. ada bajet lebih boleh beli vitamin tambahan lain.. vitamin c ke.. esp ke..

Mula berfikir untuk manfaat diri sendiri.. pentingkan kesihatan diri dari kepuasan hati... diri kita tanggungjawab kita.. kalau bukan kita yang jaga diri kita, siapa lagi?

Sama-sama muhasabah diri..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!