Friday, May 3, 2013

Fikir dulu sebelum tulis.. jangan tulis macam ini!

Ada kete kancil ni ha.. siap pasang iklan kat cermin belakang.. yang ditulisnya
"Kita kena sokong Tuhan sbb Tuhan yang bagi kita makan.. bukan BN.."

Rasanya semua orang Islam penuh yakin dan percaya bahawasanya segala yang kita ada hari ini atas keizinan Allah SWT. Kita makan.. minum.. kerja.. ada rumah.. ada kete.. tu semua sebab Allah izinkan..

Tapi makanan tak akan jatuh terus dalam pinggan kita.. kita kena ada kudrat bangkit dan letakkan atas pinggan. Dan makanan tak akan masuk terus ke mulut kalau kita tak gerakkan pikiran kita arahkan tangan untuk suap ke mulut..

Yang terjadi kat Afrika.. kat Aceh.. kat Thailand.. semua dengan izin Allah.. anak masuk U.. anak dapat kerja.. semua dgn izin Allah..

Bila kita tulis ayat2 mcm tu... memang akan menyebabkan orang lain pikir.. tapi masalahnya kita rasa kesian la pulak kat orang yg bagi idea tulis macam tu.. sebab nampak sangat dangkal pemikirannya..

Bangkitkan minda supaya sentiasa mensyukuri nikmat Allah. Sama2 mohon supaya kita diberi rahmat Allah dan sentiasa berada dalam perlindungan Allah. Kita cuba perbaiki akhlak kita dengan perbuatan dan perkataan yang baik dan positif.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!