Sunday, September 21, 2014

Hati-hati ngan produk kolagen

Sekarang ni berlambak-lambak produk berasaskan kolagen kat pasaran. Kita pun kadang2 tu walaupun tak tau apo ko bondo eh kolagen ni tapi sebab promosi yang dasyat kat luar tu maka nak tak nak lama kelamaan kita pun tercari-cari jugak produk kolagen ni..

Apa sebenarnya kolagen ni? Pendek citer dia ni macam vitamin untuk kulit la. Kalu nk citer dari segi saintifik banyak pulak nanti keluar perkataan baru.. nanti kita citer k.

So apa hal lak ngan kolagen ni?

Ada bermacam-macam jenis dan kandungan kolagen ni. Jadi kena berhati-hati. Periksa kesahihan dan kehalalan produk yang ingin diambil.

Jangan sampai terbeli kolagen yang diperbuat dari babi. Nauzubillah.

Berhati-hati. Walau sebagus mana pun produk tu tapi kalau ianya tak halal tak guna jugak sebab nanti kita berdosa sebab menggunakan yang haram.

Carilah produk kolagen yang halal.

Shaklee ada produk kolagen yang hanya perlu dibancuh dan minum. Senang sahaja. Dan produk kolagen Shaklee adalah halal. Bukan sahaja halal tetapi dibuktikan oleh banyak kajian klinikal.

Jadilah pengguna yang berilmu dan bijak menggunakan produk demi kesihatan diri, jasmani dan rohani.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!