Tuesday, October 26, 2010

citer pasal aircond

minggu lepas aku ke shah alam.. 1 family le pegi (anakku terpaksa le 'ehm..ponteng' sekolah.. minta maaf cikgu ye.. sama2 meneruskan perjuangan.. harap cikgu faham)..

lepas urusan kerja ku selesai, kami kemudian berangkat ke melaka.. nak gi jenguk kakak kat melaka pastu nak gi makan ikan bakar.. pegi tengahari tu balik malamnya..

dan lusanya kami balik semula ke dungun... dan jeng.. jeng...jeng...

BILA AKU BUKAK JE PINTU RUMAH....

PUNYE LA SEJUK GILER...
jalan atas lantai macam jalan atas kiub ais lak..

rupanya selama 4 hari tu AIRCOND bilik Durra x ditutup... mau meraung aku jap.. bukan apa..

TERKENANGKAN BIL ELEKTRIK nanti nih...

seingat aku rasanya dah tutup aircond tu.. rupanya, aircond tu kena tekan off button tu 2 kali.. kali pertama nak off kan cooler dia.. kali ke 2 nak off kan aircond tu.. pelik bin ajaib gak.. tapi aircond tu baru dibeli.. siap ada tanda jimat tenaga lagi..20% jimat..

Dah jadi macam ni aku x tau kat mana nak jimat nya.. naik takut lak nak tengok bile lektrik bulan ni nih

so, atas dasar penuh tanggungjawab (yelah, laki aku salahkan aku lah.. ) aku pun surf tenet nak cari produk utk jimat tenaga.. dan aku jumpa ni , nanti lah aku beli.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!