Wednesday, June 11, 2008

ujian PKSR Tahun 1

2 hari lepas anakku bawak balik kertas ujian bahasa malaysia.. aku pun tengoklah... dia ada salah kat satu tempat ni.. kat soalan tu dilukis gambar dan ditanya mana satu ejaan yang betul.. yang diberi ialah dua jawapan iaitu PENSIL dan PENSEL. Anakku jawab PENSIL, salah rupanya... yg betul ialah PENSEL... aku agaklah, kalau soalan ni diberi kat org dewasa pun belum tentu dijawab betul kot. cikgu pun satu, kenapa lah bagi soalan-soalan yg meng confuse kan students kan..

So tadi sementara menunggu anak balik sekolah, biasalah aku duduk kat tepi 'jawatankuasa mak-mak bersembang'.. aku terdengar yg sorang mak ni cakap 'betul ke ejaan pensel macam tu ha..? eja STOKIN pun salah.. rupanya STOKING yang betul.. baru tau kan.. ingatkan orang terengganu je yg panggil stoking.. " pulak dah... kiranya orang terengganu la yg sebut dengan betul STOKING ye....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!