Friday, June 13, 2008

Denggi di sekolah

Petang kelmarin aku dapat call dari ibu nabilah, kawan durra.. rupanya anaknya kena warded kat hospital sebab denggi.. terkejut aku.. patutlah durra bgtau yg nabilah dah 3 hari tak datang sebab demam. aku lak ingatkan demam biasa lagilah sekarang ning sekolah ada sukaneka.. so ingatkan demam bisa sebab berjemur panas kat padang ke.. masa bercakap dgn mak nabilah, aku teringat soalan yg mula-mula ditanya.. durra demam tak? aku perasan anakku selsema dan tak demam.. kebetulan durra ada di sebelahku..terus aku letakkan tangan kat dahinya.. alamak, demam la sikit.. yg paling buat aku terkejut bila diberitahu yg ada ramai lagi murid yg kena tahan kat wad sebab kena denggi.. dan cikgu sekolah tu pun ada yg kena tahan sama.. wah, ni kes berat nih.. maksudnya bukan kat rumah je kena aedes-free kat sekolah pun sama..

malam tadi aku bawak durra ke demc, buat checkup. ambik darah sekali.. alhamdulillah, negatif. kebetulan nabilah ada di hospital yg sama, jadi kami pun terus melawat nabilah.. alhamdulillah, keadaannya dah stabil dan nabilah nampak ceria macam biasa..

skrg ni kalau demam lebih 2-3 hari memang kena gi jumpa doktor la..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!