Friday, June 6, 2008

bila manusia pentingkan diri sendiri

ari ni aku kembali ke shah alam.. yang paling menyedihkan bila time nak park kete, tengok2 kereta tak leh muat sebab ada kereta park di antara 2 parking lot yang aku selalu guna.. siapa lagi kalau mamat yg aku citer dulu tu.. wah, sakit betul hati aku.. nampak betul lah dia ni memang tamak, tak kasi aku park kat situ.. ntah dia ni memang sakit jiwa kot..

aku bagitau kat jiran yg dah lama duk kat situ.. tau apa kata jiran tu? "hah.. memang la izang... dia laki bini tu memang SIAL... akak pun heran, masih ada lagi manusia tak bertamadun macam tu kat dunia ni.. pentingkan diri sendiri..kalau nak tahu, mak bapak dia pun sama.. datang sini menyombong semacam.. langsung tak tegur orang..' rupanya satu keturunan perangai macam tu.. patutlah.. dah ada banyak insiden yang menyebabkan jiran2 lain menyampah kat mamat ni sekeluarga.. hmm..

aku agak, mamat tu memang suka rampas hak orang lain kot.. kekadang mende2 kecil nilah yg kita boleh buat analisa... aku teringat masa aku keje kat satu kompeni dulu, En Zul pernah bagitau.." I tak boleh ambik si A ni jadi partner I sebab semalam masa tengah main golf dia boleh tinggalkan I.. macamana la kalu ada syarikat dengan dia.. lagi kacau.." so, dia pun dah tak layan si A tu..

berbalik kpd mamat dan bini dia yg pentingkan diri sendiri ni, aku berharap sangat agar Tuhan bagi petunjuk kat diaorang supaya lebih prihatin dengan jiran2 dan jgn lah cari masalah.. perkara ni tak kan jadik kalau dia tak datang buat kacau.. tak kacau parking aku... aku bengang betul lah... tapi kalau layan orang gila, nanti kita jadi gila.. kalau tak layan, nyakitkan hati kita sebab dia naik kepala.. hai... dah minyak naik ni aku lak naik minyak.. hmmm..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!