Saturday, June 7, 2008

sedih seorang nenek

aku berkesempatan berjumpa dengan nenek yang kupanggil tok.. tok ni kesedihna sebab ada anaknya yang dulu datang menjenguk tapi sekarang dah tak datang tengok dia.. kata tok ni " macam nilah orang tua... bila dah tua dah tak berharga.. ikut suka hati orang nak wak macamana.." aduh, sedih lak aku dengar.. rupanya ada anak yang terasa hati sebab berlaku pergaduhan adik-beradik.. apa lagi kalau tak berebut harta.. ada yg tersisih, tak berlaku adil.. hmmmm harta.. sapa tak nak harta kan? orang gila pun nak harta, apatah lagi manusia biasa yg hidup dalam arus kemodenan yg sekian hari berdepan dengan kenaikan taraf hidup berterusan... ntahlah.. tapi rasanya kalau dibuats ecara adil dan saksama dan tidak pentingkan diri sendiri, tak berlakulah macam ni.. puncanya kena dicari.. kebiasaannya berasal dari sikap mengambil hak orang lain lah.. asalnya mende kecik je.. tapi ada yg sampai berbunuh-bunuh..hmm..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!