Thursday, May 8, 2008

Impak - harga barang naik

kami ke pasaraya T***o untuk dapatkan keperluan harian. Seperti biasa kami ke bahagian roti sebab anakku suka satu jenis roti tu.. tengok2 harganya dah naik dah.. sebab harga tepung gandum naik.. beli beras, harga beras naik jugak.. semua naik harga nih..

teringat aku masa kes minyak masak naik harga dulu... masa semua orang dok geram pasal minyak naik harga, ada jugak yang suka. kenapa? katanya sekarang waktunya kita guna minyak kelapa..kira 'back to basic' lah.. minyak dari kelapa yang dibuat dari santan.. dulu aku selalu jugak tengok arwah tok buat minyak tu.. baunya pun wangi.. sekarang aku rasa dah tak de kut orang nak buat minyak tu.. dahlah kena tunggu lama sebelum santan jadik minyak.. ntah lah.. kata this person, minyak masak paling elok ialah minyak kelapa atau kelapa sawit.. bukan minyak kacang soya bukan minyak bunga matahari.. and minyak zaitun pun kalau digunakan untuk masak tak bagus gak.. sepatutnya minyak zaitun tu tak dimasak.. ye ke.. and for info, this person is an expert in child development.. aku memang suka baca her articles..

so aku rasa, looking at a brighter side, kebaikan dari kenaikan harga beras, tepung dan minyak ni ialah, kita kena control makan lah.. dan kita boleh kurus badan.. boleh pakai balik baju yang saiz petite.. kan ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!