Thursday, May 8, 2008

tensheng bangat nih

aku tensheng betul ari ni.. tadi sepatutnya anakku balik kul 1 sebab ada JQaf.. so aku pun pegi lah dekat kul 1 nak ambik kat sekolah.. tup-tup tengok dia ngan 2 org lagi kawannya tengah duduk bersimpuh atas lantai dekat tempat menunggu tu.. heran lak aku.. rupanya kelas JQaf dibatalkan.. ni kali kedua jadik macam nih... kali pertama dulu anakku menangis sebab katanya aku lewat ambik... yang cikgu ni pun satu, kalau dah batal kelas tu, cakap le awal-awal.. waktu2 kritikal time orang dok berkejar-kejar ambik anak hantar anak sekolah, dia pulak boleh buat macam nih. apa, dia tak bising ke kalau kelas anak dia kena macam ni? mengikut kata anakku dan kawan-kawannya, mereka nampak ustaz ni ada kat kawasan sekolah.. tapi tak masuk kelas.. ni apa keje nih.. macam nilah yg mak bapak jadik bengang gilo nih... bila gi komplen nak cakap ngan guru besar tau pulak kerani kata guru besar tak de lah, keluarlah.. apalah.. hai.. takkan nak tunggu keluar TV kot..

Masalah paling besar yg makbapak risaukan ialah keselamatan anak.. bayangkan.. kalau semua kawan ramai yg dah balik, tinggal dia sorang2 je.. tak ke meraung budak.. hish.. geram betul lah aku... aku taktau lah ustaz tu memang dipaksa mengajar JQaf tu ke atau pun paksa rela ke.. tapi kalau ye pun, ikhlas lah buat keje.. dah namanya pun ustaz kan.. integriti kena le lebih tinggi pangkat dia banding ngan kita yg biasa-biasa nih.. cuma satu je kami mak bapak mintak... kalau rasa nak cancel kelas tu, inform awal.. kurang2nya ada masa budak telefon makbapak ke, mintak datang ambik awal.. aku nak tengok dalam masa 1 bulan ni berapa kali lagi dia nak cancel kelas.. kalau rasa nak main-main, baik tutup jelah kelas tu.. hati makbapak pun tak sakit.. yang mengajar pun boleh balik awal.. kan.. boleh diusulkan.. biar hangat perbincangan kat kabinet... biar semua menteri dapat panggilan hangit!.. ewah-ewah.. melampau nih..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!