Sunday, December 30, 2007

Hari Orientasi Tahun 1

hmm, hari ni hari orientasi tahun 1 sekolah anakku... so semalam barulah teringat, sebenarnya nak pakai baju apa ye hari ni? baju sekolah putih biru ke baju biasa? jadi aku pun tanyalah member2.. ada yang kata pakai baju biasa tak pe.. tapi 2 orang bagitu, "rasa-rasanya pakai baju sekolah -complete." nak tanya pihak sekolah dah x dang, sepatutnya minggu lepas lagi tanya, tapi alpanya aku nih..pastu surat dari pihak sekolah pun tak dapat.. cuma masa daftar bulan 11 dulu ada dibagitau nanti datang orientasi 30 hb Disember 2007..

tapi sebab tak sure kan, jadi aku pun pakaikan anakku baju sekolah, tapi pakai tudung warna-warni.. pastu pakai kasut biasa, bukan kasut sekolah... kononnye kalau orang lain pakai baju biasa, tak le terasa sangat anak aku..

Nak dijadikan cerita, he he... bila sampai kat perkarangan sekolah lega lah sebab tengok ada yg pakai baju biasa dan ada yang pakai baju sekolah.. oklah tu.. rupanya yang pakai baju biasa abang kakak yang temankan adik dia.. hampir kesemuanya pakai baju sekolah, cuma ada sorang pakai tracksuit, macam nak gi main. Anak aku lak, kira outstandinglah hari nih.. tadi ada terjumpa kawan aku, bila diberitahu anakku pakai tudung kaler, dia kata 'ooo yang tu ke.. ' tapi oklah tu, cuma tudung ngan kasut je lain-lain..hehe

so, parents, rasanya perlu gak prihatin perkara macam ni kan.. nampak je kecik tapi memberi kesan kepada anak. Itulah, kisahku sebagai pedoman bersama.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!