Thursday, June 9, 2016

Larangan mentaati orang kafir

Surah al Imran ayat 149 yang bermaksud:

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu mentaati orang-orang yang kafir, nescaya mereka akaan mengembalikan kamu ke belakang (murtad), maka kamu akan kembali menjadi orang yang rugi."


Akak ni bukanlah orang politik.. tapi akak terfikir pulak tentang pakatan parti politik Islam dan bukan Islam... juga berfikir tentang orang Islam kita yang mengagung-agungkan orang bukan Islam...

Orang Islam kita adalah saudara kita.. seteruk-teruk mereka pun... akan menjadi kewajipan kepada mereka untuk bertanggungjawab menguruskan jenazah kita kelak.. juga menguruskan jenazah mereka kelak... jadi kita semua kena la beringat... orang Islam kita janganlah dibuat musuh.. sesama kita perlu bersatu hati kan..  ke arah satu matlamat.. berjalan di jalan Allah menuju ke syurgaNya.

Ya Allah, jauhkanlah kami dari perasaan hasad dengki sesama kami. Berilah kami petunjuk kejalan syurgaMu ya Allah. Amin.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!