Wednesday, December 29, 2010

Astro dan Bola


Petang tadi mamat tu datang tukar decoder Astro beyond..

YANG AKU LUPA ialah

MALAM NI BOLA MALAYSIA LAWAN INDONESIA

Abe nik pun tanya, "ni tukar-tukar decoder nih, malam ni kul 8 saya nak tengok bola ni.. pasti ke x tergendala?"..

aku pun tergamam jap.. tanya mamat yg pasang tu..

kata mamat tu "48 jam baru ok".. ALAMAK... mampus...

apa lagi.. bising le abe nik.. siap disuruhnya mamat tu tukar balik dish yg dah siap tukar tuh.. aiyoooo...

last2 mamat tu cakap" tunggu dulu.. JANGAN MECHOK.." (mechok=mengamuk?).. pastu mamat tu tepon Astro.. sampai sudah macam susah dapat je.. ntah..

dah sudahnya.... sehinggalah ke pukul 8 mlm....



kerana kurang keyakinan dengan hasil pemasangan tu akan ok sblm kul 8 mlm, dan dengan penuh perasaan geram yang amat,

maka abe nik pun memulakan OPERASI DARURATnya..
dan
INILAH HASILNYA....................


dipasangnya arial kat tepi bumbung rumah..
maka dapatlah abe nik tengok perlawanan bolasepak tuh.. (kebetulan ada TV spare yang khas Durra buat tengok video.. yg asyik diulang2 citer - Anak mami.. otai..dunia baru the movie..)

hmm... oklah tu.. setel problem... kalau x sungguh hebat rasa bersalah aku.... hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!