Monday, December 27, 2010

yang ni ke yang tu...

semalam pegi cari handbag baru.. durra ikut sekali.. masa pilih2 tu aku dah filter dah.. tapi ada 1 beg tu durra tengok je dia dah berkenan.."mami, ambik yg nilah.. yg ni cantik.." aku tengok ok gak.. tapi paten nye aku cam kureng sket.. ada 1 beg warna hitam yg lebih menarik perhatian ku.. so aku tunjuk kat durra.. "x cantik la yg tu.. yg ni lagi cantik.." ditunjukkan beg yg dipilihnya.. aku tanya lak adik promoter tu.. katanya yg anakku pegang lebih cantik.. cantiklah gak 2-2 tu.. tapi mataku lebih berkenan yg warna hitam berbanding warna putih..

ikutkan dari perspektif sejarah, aku x pernah guna beg yg berwarna selain dari warna hitam.. bila aku citer gak durra, terus dia cakap, "so memang patut lah skrg ni mami ambik beg ni.. asyik pakai hitam je.. kena tukar la pulak.."

hmm.. dilema lah pulak aku ni.. pk punye pk dh habis pk last2 aku buat keputusan ambik yg durra pilih.. punye le happy dia..

on the way balik rumah, aku cakap kat durra, "mami mcm x puas hati lah.. rasa nak tukar je lah ngan beg hitam tu.." fuh, durra pun apa lagi.. katanya, "dah, kalu mcm tu lain kali x payah lah nak tanya lagi..bla..bla..bla.."

bila aku pakai beg ni, rasa kelako la sket.. janggal pun ada.. tapi aku pakai je lah.. kena pk back to basic.. tujuan beg ni ialah nak simpan barang je kan.. oklah tu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!