Monday, June 17, 2013

Hospital Dungun. Dulu dan Sekarang

Hospital Dungun tak habis2 dengan citer kontroversi.. orang2 sekitar Dungun kalau dengar pasal sepital Dungun memang ramai la geleng kepala.. paling banyak kisah staf yang tak mesra alam lah.. pesakit kena herdik tu perkara biasa.. itu mungkin antara pengalaman mereka yg pernah berada dalam situasi sebegini.. mungkin setengah yg lain ok je.. tak de masalah pun.. lagi tiptop servis ada la..

Yelah.. kita manusia kan.. ada hari2 kita diuji dengan pelbagai permasalahan hidup kan.. dan mungkin pada hari itu berlaku pertembungan di titik silang pertemuan.. so jadilah situasi dengan pengalaman penuh kurang seronok tadi..

Pakar psikologi kata manusia boleh control 90% dr apa yg berlaku.. tp tak boleh control hanya 10% je.. so kalu kita boleh kuasai banyak perkara.. boleh tak kita kuasai perasaan kita?

Hakikatnya manusia suka akan kepada perkara2 yang bagus.. yang menyenangkan.. kalau orang senyum kat kita kita rasa gembira kan.. yelah.. dah namanya senyum tu sedekah kan.. dah orang sedekahkan kat kita.. kita sedekahkan je la senyum balik kat dia kan.. jadinya kalau orang masam muka ngan kita sambil bersikap kurang ajar ngan kita.. kita pun rasa sakit hati kan.. sebab aura negatif ni mudah je masuk kan..

Orang bijak pandai bagitau.. kalau nak orang hormat kat kita.. kita kena la hormat orang dulu kan..

Sooo bos bos semua.. ketua2 semua.. staf2 semua samada yg betul atau yg perasan.. termasuk kita semua.ni..pk pk kan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!