Sunday, August 29, 2010

Ujian Tuhan

Hujung mggu yg lepas kami berbuka posa kat kampung.. malam sabtu tu aku dapat call dari adik bagitau pak sedara kat kuala por masuk sepital.. heart attack. so tghari nye kami sempat la melawat ayah we kat sepital HNZ. ayah we masuk icu.. tp masa aku g jumpa tu ayah we dah stabil dah.. boleh bercakap bersembang..rupanya ayah we dok asyik memikirkan pasal keluarga sampai kena tekanan perasaan..

keluar dari tengok ayah we, aku tepon anak ayah we yg aku panggil adik.. rupanya adik dok kat tingkat 2, melawat org kampung yg masuk wad jugak.. aku pun turun ke tgkt 2 utk jumpa adik.. aku tanya la sapa yg sakit.. rupa orng yg aku kenal jugak.. accident, moto ngan van.. aku pun pergilah melawat.. paling mengejutkan jugak bila anak ayah we pun terbabit accident sekali. cuma sebagai pasakit luar.. aku sempat pesan kat sepupu2 aku tu..jgn bagitau ayah we.. kang kena heart attack lagi.. kesian la..

on the way balik dari sepital kami dikejutkan lagi dgn berita - rakan sekerja husband, cik mat - accident dan skrg ada kat emergency unit.. so lepas anto aku ngan anak balik ke losong, husband pergi melawat..

dan tghari ni husband dikejutkan lagi ngan berita pemergian cik mat.. innalillah.. Allah lebih menyayanginya.. cuma yg menyedihkan kami, ayah cik mat pun baru meninggal.. x sampai sebulan lagi.. Semoga roh cik mat dicucuri rahmat.. Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!