Wednesday, August 11, 2010

citer kuih raya

tadi aku call Zam wak tempahan kuih raya.. kebetulan anakku Durra ada kat sebelah.. so kata Durra, "mami kata nak wak biskut raya.. tu apasal tempah?".. dia tak tau seumur idup aku manalah pernah aku buat kuh raya nih.. sekali je pernah buat, x jadi.. pastu kirim salam lah.. aku pun lupa bila masa aku pernah janji nak wak kuih raya nih... aku rasa mesti husband aku yg slalu dok kata "kang mami boleh wak kuih raya ngan adik nanti..".. memang lah dia..

so memandangkan Durra pun dah besar dan mungkin dia nak merasa pengalaman buat kuih, aku pun ambil keputusan mengikut kehendak Durra.. so tadi pergilah beli alat2 dan brg keperluan wak kuih.. itupun aku tanya kakak tu, "kak, saya ni baru nak belajo buat kuih dgn anak saya.. saya perlukan brg2 keperluan buat kuih yg paling mudah dan ringkas".. aku respect nagn akak ni, dia x terkejut pun.. agaknya dah ramai kot yg mengalami situasi sama ngan aku.. akak tu siap bagi resepi lagi.. bagus.. bagus..

ni barang2 dah ada.. ntah bila nak stat ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!