Sunday, February 10, 2008

langgar belakang.. nak wak camana?

Minggu lepas, kat roundabout ada kereta langgar belakang kete aku.. kuat la jugak. aduh, tesheng jap. dah gi ke tepi jalan, aku pun keluar le nak gi check belakang kete. mamat tu pun keluar gak dari kete ye. aku tengok ada sket je kemek.. degih sket je. tak de teruk pun. bonet kereta buleh bukak, boleh tutup.. so aku rasa boleh pejam mata je.. aku bgtau mamat tu, tak de apa lah. sket je.. punya la baik aku..

bila bagitau kat suami aku, naik angin le dia.. bla bla bla, banyak tu kemek tu katanya.. aku diam je.. bagi aku satu je ' Allah dah mempermudahkan aku pegi sana sini dengan kete tu. nasib la tak de apa-apa.. setakat kemek sket je, tak yah lah heboh. Kalau mencacatkan penglihatan lain lah.. ni sikit sangatnye.. '

tapi aku tau apa nak buat kalau kete rosak teruk. 1- mintak gantirugi. 2- buat repot polis.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!