Wednesday, February 27, 2008

Terlepas... yang sepatutnya terkena

semalam masa anak pulang dari sekolah, kebetulan berjalan beriringan dengan rakan sekolah anak dengan maknya... anaknya bagitau tadi kena suntik jarum. Doktor datang kat sekolah. Aku pun tanya anakku samada dia kena suntik ke tidak. Katanya tak. Aku heran, mak budak tu heran, macamana diaorang ni sekelas tapi ada yang kena ada yang tak kena. Aku pun musykil gak. Tapi tak apalah, tak yah lah kot kena suntik... bukan tahun 6 lagi kena suntik BCG.

Rupanya anakku tak kena suntik sebab aku tak sain borang kebenaran. Entah bila masa ada borang tu pun aku tak sedar. Rupanya ada kat dalam buku rekod kesihatan yang diberi masa mula-mula daftar dulu.. Siap ada tulis rawatan imunisasi tahun 1 ada 4: BCG, Double antigen, Titisan polio dan MMR. Alpa lak aku. So, dapatlah surat dari sekolah memaklumkan anakku tak terima suntikan MMR kerana tiada kebenaran ibubapa.. lepas ni kena dapatkan suntikan kat Klinik Kesihatan atau klinik swasta lain..hmm.. tapi anakku kata tak payahlah kena suntik tu.. biar je.. hmm..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!