Friday, February 1, 2008

Citer anak dan sekolah

tadi anakku citer pasal sekolah petang lagi.. 'adik tak mboh gi sekoloh petang lagilah mami.. adik dok suka. cikgu masuk lambatlah, pahtu ada kawang2 kaca lah.. adik dok suka.. tapi sekoloh pagi adik suka..' aku cuma diam. Sambungnya lagi, 'ada kawan adik hok bereti doh sekoloh petang, ye dok maghi sekoloh doh lah, ada 3 orang bereti..' hmm, aku rasa mesti ada sebab mak bapak berhentikan budak tu.. mesti kes tak puas hati nih..

anak aku siap nangis lagi, nampaknya memang dia betul-betul tak suka.. kalau ada pilihan mungkin aku terpaksa tukarkan ke sekolah agama yang lain.. tapi yuran dah bayar penuh untuk setahun ..nanti kena tanya cikgu dulu, kalu berenti sekarang boleh pulangkan duit yuran yang telah dibayar.. rugi lah nanti kan.. tapi pikirkan pasal anak, aku tak nak berkompromi.. dah kalau persekitaran tak kondusif macamana budak nak suka gi sekolah kan..

satu lagi, memang kesian lah kan, pagi gi sekolah pastu petang pun gi sekolah.. aku tengok pun letih betul budak2 sekarang ning.. tapi kalu dok kat umah kang tengok TV lak memanjang.. nak tak nak baik le hantar gi sekolah kan.. hmm..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!