Sunday, November 18, 2018

Hipertiroid - Keperluan suplemen untuk menyokong sistem imun

Jadual dan diet pemakanan bagi setiap pesakit adalah berbeza. Bergantung kepada keperluan dan isu kesihatan yang dialami pesakit.

Bagi pesakit tiroid , pakar mencadangkan pengambilan suplemen iaitu Vitamin D, Omega3 dan antioksidan glutathione untuk menyokong sistem imun.

Supplements like vitamin D, omega-3 fish oils, and glutathione are powerful immune modulators, which means that they can help support your immune system. Vitamin D has been shown to help regulate the immune system. Omega 3 fish oils help to reduce inflammation in your entire body. Glutathione is your body’s most powerful antioxidant, which can help reduce inflammation and improve detoxification.

Terdapat juga kaitan di antara tiroid dan kegagalan jantung. Jadi pakar seperti Dr Sinatra mencadangkan pesakit mengambil suplemen CoQ10.


Jadi, jangan dibiarkan. Amalkan CoQ10 hari ini juga.

Hubungi kak izang.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!