Thursday, August 1, 2013

Wanita melayu terakhir? Dan anjing2 pun meratapi kematiannya nanti...

Kekadang manusia ni bila dah lupa nikmat Tuhan jadinya macam ni la kan.
Kita maklum mungkin dah keje dia dom bersama2 ngan anjing.. jadi pelatih anjing.. tapi nampak sgt seronoknya pegang2 anjing kan.. tak tau la macamana pemikiran sesetengah manusia yg akalnya begitu luarbiasa sekali dari tahap kenormalan manusia biasa macam kita ni kan.. setengah2 org tahu dan sedar yg setengah2 perkara tu tak boleh dibuat main2.. tp setengah2 org suka pulak mempermainkan dgn sengaja.. kita hidup ni sekejap je dik.. jadi carilah dan buatlah perkara yg mendatangkan manfaat kpd diri sendiri dan juga kpd keluarga.. yelah kalu keluarga pun sakit hati dgn kita nanti bila kita meninggal nanti takut la kan tak de sapa nak sedekahkan alfatihah ke utk kita kan.. kesian nanti dik.

Kenapa akak bwk kisah kematian lak? Sbb kebanyakan org kita memang tak makan nasihat.. jadi harapnya bila kita ingat mengingatkan mengenai kematian moga2 memberi keinsafan kpd kita kan..

Semoga Allah mengampuni dosa2 kita di atas segala kealpaan dan kekhilafan kita di dunia ni. Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!