Tuesday, November 23, 2010

Aku dan tiroid

source: www.clivir.com/lessons/show/thyr...sis.html

aku dah lama perasan yg aku ada tiroid.. tapi sebab x rasa sakit jadi x buat apa lah.. so itu ari mak cakap yg tiroid aku dah bertambah besar.. menyebabkan aku jadik suspen..

macamana boleh ada tiroid? dari keturunan.. kebetulan mak pun ada tiroid, tapi sebab mak rajin cari ubat jadi tiroid mak dah jadik kecik..

so atas saranan mak, aku pun pegi lah jumpa pengamal perubatan tradisional kat kampung.. aku panggil cik de.. cik de pun pegang leher aku.. urut leher aku.. dan cik de kata, " ni dah lama ni.. napa lah dibiarkan lama cam ni.. tengok.. urat dah keras dah pegi ke bawah sampai dada dah.. kalau dibiarkan memang boleh jadi bongkok nih.." HAH? biar betul.. tapi memang betul..

lepas tu aku pegi cek kat klinik.. nak tahu tahap keseriusan tiroid aku nih.. ari ni pegi ambil darah je.. mggu depan baru dpt result.

sehingga aku dapat result tu memang aku dalam suspen tahap gaban nih..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!