Friday, October 2, 2009

bapak masuk sepital lagi

sebelum posa itu hari, ayah masuk sepital untuk yang ke berapa kali (dah banyak kali).. mula2 masuk kat sepital KB pastu ke sepital KT.. lama la jugak dok kat sepital.. bulan posa pun ayah kat sepital.. so seminggu sebelum raya kami sekeluarga buat lah permohonan bawak ayah pulang ke rumah.. ye lah sapa nak gi beraya kat sepital kan.. sebenarnya ayah terpaksa bergantung dengan peralatan oxigen.. setiap 5 minit mesti nak kena sedut oxygen.. doktor bagitau peralatan oxygen tu harganya RM6K. Terdiam gak kami.. so ayah tunggu permohonan untuk dapatkan bantuan oxygen dari salah sebuah agensi kerajaan ni.. sampai sekarang x da berita apa-apa pun... akhirnya tanpa peralatan oxygen tu ayah keluar dari hospital dengan perasaan yang agak kecewa walaupun telah dijanjikan akan dapat bantuan tu dalam masa hanya beberapa minggu... tapi nak wak camana..nasiblah kat rumah dah ada set peralatan nebulizer (ayah mengidap asma yang agak kronik).. jadi sekarang ni ayah bergantung sepenuhnya dengan nebulizer tu lah.. tapi semputnya memang tak dapat dijangka.. tapi itulah... nak wak camana.. dan aku pun ada asma jugak.. tapi dah kurang kena asma attack.. cuma inhaler sentiasa ada la kat dlm beg..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!