Sunday, March 16, 2008

seminggu yang penuh kenangan

hmm.. seminggu di tranung, akhirnya semalam aku pulang semula ke selangor.. mengimbas kembali seminggu yang berlalu membuatkan aku tersenyum sendirian.. kenangan yang penuh warna warni. Ada suka, ada duka..macam-macam lah..

menguruskan majlis perkahwinan ni bukannya mudah.. perancangan perlu teliti dan bukannya dibuat secara 'ad-hoc'. Tambah lagi kalau 'manager' majlis tak ada, memang pening gilo lah..

2 hari sebelum majlis pernikahan adikku, ibuku demam teruk sehingga terpaksa masuk wad di hospital berdekatan. Lantas menjadikan aku betul-betul tak senang duduk.. dahlah ayah pun masih lagi tak sihat, ibu pulak kat sepital. Malam tu pulak ada dibuat doa selamat kat rumah.. panggil orang kampung datang..jadi terpaksalah aku jadik tukang masak terjun.. hentam sajalah.. masak gulai ayam kampung lak tu.. aku bukan pandai masak lak, tapi dek kerana terpaksa.. memang dalam keterpaksaan aku pun masaklah jugak... hmm, bolehlah.. yang lebih mengharukan bila ada juga bagi pujian.. kira oklah jugak aku masak tu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!